Nestíháš vyváženou snídani?

Tak si kup Bebe sušenky. By ti řekli na Nově mezi hlavníma a V.I.P. zprávami.

A já mám tip, díky kterému budeš mít navíc i přehled o tom, co jíš.

Odcházíš brzy ráno z domu do práce? Bez snídaně? Asi k tomu máš důvod, to ale nic nemění na tom, že snídaně je základ. A ty na to možná cestou přijdeš, a tak se zastavíš v první pekárně pro koláček, protože proč si v těle nenadělat paseku hned po ránu.

Přijdeš do práce a jdeš si vařit čaj/kafe? No tak to pak nebude problém si zalít i ovesné vločky. Dělám to tak skoro každý den. Dřív bych padala hlady, teď ale ráno ještě doma vypiju spoustu vlažné vody, ideálně s citronem.

Vločkovou snídani si můžeš předchystat klidně na týden předem a složení obměňovat, jak se ti zachce. Já si koupila skleněnou dózu, kde večer vše smíchám a ráno zaliju horkou vodou.  A pak je tu taky možnost zalít vločky (nebo třeba pohanku) smíchané s ostatními sušenými surovinami už večer, přes noc tak proběhne druh fermentace, díky kterému vločky zesládnou a zvýší se jejich stravitelnost. Například goji a ořechy hezky změknou.

Třeba tě to začne bavit a třeba tě vločky omrzí. Věřím ale, že si najdeš večer chvilku na to, abys sis na pár dní navařil třeba jáhlovou nebo rýžovou kaši. Já si občas dělám jáhly nebo rýži na druhý den k obědu, tak zbytek rozmixuju nasladko.

Pokud ti povaha práce nedovolí se zastavit, tak to sice není moc fajn, ale o hladu být nemusíš – udělej si z ovesné kaše sušenky. A nebo ještě jednou zvaž, zda to doopravdy ráno nechceš zkusit stíhat ještě doma.

Co na instantní DIY kaši potřebuješ?

dózu/skleničku

jemné ovesné vločky

vodu nebo rostlinné mléko

volitelné

sušené rostlinné mléko

mletý kokos

kokosový cukr

chia, slunečnicové, namleté lněné semínko

goji

ořechy

mletý mák

skořice

kakao

čokoláda

sušené ovoce

mražené ovoce (v takovém případě dává přes noc směs do chladu)

Zvlášť si s sebou vezmi čerstvé nakrájené ovoce/sirup nebo ho měj v práci 🙂

 

A nakonec jeden recept na skleničku odpovídající jedné porci

50g jemných ovesných vloček (s klíčky)

lžíce sušeného kokosového mléka

2 čajové lžičky kokosového cukru

lžíce nasekané čokolády/půl lžička kakaa

čajová lžička a víc skořice

lžíce strouhaného kokosu

čajová lžička chia semínek

lžíce nesolených arašídů/jincýh oříšků

To vše stačí zalít cca 200 ml horké vody a přidat ideálně čerstvé ovoce.

Související příspěvky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *