Basic.

Minimalistmus, udržitelnost a přirozenost – existuje nejeden důvod, proč se tenhle trend ujal. Zkusili jsme si toho uměle vytvořit ažaž, ale nakonec se vracíme k tomu, co nám dávno příroda dala, ať už jde o jídlo, kosmetiku nebo medicínu.

Míň je víc

Platí to všude. (Kromě indického jídla.) Tak třeba když ráno nevíte, co na sebe, co si vezmete? Já sáhnu po tom nejvíc základním, což jsou pro mě jeany a obyčejné triko. Je fajn tyhle věci mít vždycky ready a předejít zoufalostem.

A když máte hlad a nevíte, co rychle sníst, je dobré mít zase potravinový basic. Přemýšleli jste někdy nad tím, kolik zbytečně utratíte za jídlo, které vám ani nechutnalo nebo nemělo složení, jaké si představujete? Protože když dlouho nic nesníme, začneme být hladoví tak moc, že nám voní i pizza z okénka, na které jindy koukáme s nechutí. Nakonec sáhneme po jednom klínku a abychom to vykompenzovali, přeplácáme se ještě nějakým umělým doplňkem, abychom měli vitamíny.

O co se snažm?

Mít doma nebo po ruce základní potraviny, které mi chutnají, samy o sobě jsou výživné a dají mi, co potřebuju. Jím, abych předešla stavu, když už si dám z hladu cokoli. Mám ráda chuť základních potravin a oblíbí si je každý, stačí na chvíli odolat potravinám plné chemie, které vše zkreslují. Nejsem  jediná, kdo si dá radši smoothie z ovoce než koblihu. A když to nejde, nebráním se tomu umíchat si MANU.  Sedí mi hlavně po ránu a znám její složení.

Kamarádi často zahání hlad těstovinou, řešení krizovek ale může být mnohem pestřejší. Doma stačí mít suché základní potraviny jako je pohanka, jáhly, bulgur, quinoa, .. které se nevaří dýl než špagety.

Vždycky mám červenou nebo černou čočku, kterou není potřeba předem namáčet a je za chvíli připravená na různé způsoby. V ideálním případě si ostatní luštěniny průběžně namáčíme a vaříme, ale když to nejde, neuškodí ani některé plechovky s fazolí, cizrnou apod., žejo.

Nepůjde to bez koření a bylinek. Mně se kromě toho vždycky hodí rajčatové pyré, hořčice, sojová omáčka, lahůdkové droždí, pesta, olivový olej, tofu nebo tempeh.

Byť mám nejradši čerstvou zeleninu, v hektičtějších časech jí kupuju spíš míň než víc – nerada jídlo nevyhazuju. Co ale vydrží? Mrkev, řepa, celer a brambory. V mrazáku mám navíc zeleninu, kterou stačí orestovat s kořením a některou ze zmíněých surovin.

Už teď máte dokonalý sortiment, se kterým si vystačíte.

Protože když máte doma olivový olej, česnek a čerstvou bylinku, pak máte z velké části vyhráno. S tím vám stačí upéct obyčejný brambor a mrkev.

Je spousta jídel, která vám nezaberou o moc víc času, než kupování polotovarů. A proč je „kupované“  takový problém? Je velký rozdíl v tom, co tělu dá domácí a kupované jídlo, ať už jde o pomazánku nebo sladkost. Základní potraviny navíc nedávají tělu zabrat, ale naopak.

A co na cestu?

To bývá větší oříšek. Přesně ten si vezměte, ale sbalte si jich víc. Třeba i sušené ovoce.

Pokud si nechcete brát do krabičky jídlo ze zmíněných surovin, nabízí se pečivo nebo krekry. Většinou mám doma trvanlivý celozrný chléb a občas kousek čerstvého pečiva. Lehce si na něj uděláte třeba pomazánku z červené čočky a doladíte pórkem nebo ředkvičkou a listem salátu.

Na sváču taky dobře zasytí Yes Chips a určitě je takových výrobků víc.

Není nic rychlejšího, než si předem připravit chia puding, upéct rychlosušenky z ovesných vloček, uixovat různé tyčinky nebo si s sebou vzít ovesnou kaši na zalití.

Dáváte přednost základu?

Související příspěvky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *